- Infrastruktura
- Koleje
Naprawa fragmentu torowiska tramwajowego przy pomocy iniekcji geopolimerowych we Wrocławiu
Torowisko tramwajowe w samym centrum Wrocławia na skrzyżowaniu ulic Świdnickiej i Piłsudskiego. Ruch na torowisku jest bardzo intensywny oraz występują duże obciążenia dynamiczne. Wyzwaniem była naprawa fragmentu torowiska tramwajowego na rozjazdach w ściśle określonym czasie 4 godzin tak, aby ruch odbywał się zgodnie z rozkładem jazdy. .
- Infrastruktura
- Lotniska
- Porty
Wzmocnienie płyty lotniska cywilnego w Bydgoszczy
Lotnisko cywilne w Bydgoszczy. Pojawiły się tutaj lokalne obniżenia, które stanowiły zagrożenia dla ruchu samolotów. W celu zapobiegania dalszym ruchom konieczne było wzmocnienie podłoża gruntowego bezpośrednio pod płytami betonowymi oraz w pojedynczych miejscach wypełnienie pustych przestrzeni. Technologia iniekcji geopolimerowych została wybrana jako szybki i nieuciążliwy sposób naprawy płyt lotniska.
- Drogi
- Infrastruktura
- Lotniska
DK 50 -Wzmocnienie fragmentu drogi krajowej nr 50 – obwodnica Młodzieszyna
Fragment drogi krajowej nr 50 w województwie mazowieckim stanowiący tzw. Obwodnicę Młodzieszyna. Stan techniczny drogi po 17 latach eksploatacji wymagał natychmiastowego podjęcia działań z uwagi na uszkodzenia powierzchniowe jak i strukturalne konstrukcji. Wykonaliśmy stabilizację i wzmocnienie warstwy podbudowy pod płytami betonowymi przy zastosowaniu iniekcji geopolimerowych.
- Drogi
- Infrastruktura
- Koleje
Wzmocnienie przyczółku mostowego na DK12 w technologii iniekcji geopolimerowych
Wiadukt w ciągu Drogi Krajowej nr 12, łączącej Radom z Piotrkowem Trybunalskim, nad torami PKP. Prace polegały na wprowadzeniu iniekcji geopolimerowych w głąb nasypu mających wzmocnić go oraz wzmocnić stateczność oraz zapewnić dobre parametry wytrzymałościowe na kolejne lata użytkowania. W tym przypadku miało to na celu przywrócenie pełnej styczności spodniej przyczółka z położonym pod nim gruntem i wypełnienie wszelkich pustych przestrzeni.
- Infrastruktura
Port lotniczy Warszawa-Modlin. Wzmocnienie posadowienia drogi kołowania samolotów.
Wzmocnienie posadowienia konstrukcji drogi kołowania samolotów (taxiway). Prace mogły być wykonywane jedynie w czasie nocnej przerwy technicznej, trwającej zaledwie kilka godzin. O poranku pas musiał być gotowy dla startujących samolotów. Wykonane przez nas kontrolowane iniekcje geopolimerowe pozwoliły wzmocnić grunt na obszarze zagrożonym osiadaniami. Zastosowana technologia pozwoliła na związanie i skonsolidowanie słabego gruntu oraz na wypełnienie powstałych pod podbudową drogi pustek lub kawern.
- Drogi
- Infrastruktura
Stabilizacja i wzmocnienie konstrukcji nawierzchni fragmentu Autostrady A4
Autostrada A4 w kilometrze 53+500 w rejonie Legnicy. Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddziału we Wrocławiu wykonaliśmy stabilizację i wzmocnienie płyt betonowych nawierzchniowych. Prace musiały zostać wykonane w sposób szybki, bez zamykania jezdni, z czasowym zamknięciem jednego pasa ruchu. Dodatkowym utrudnieniem był bardzo intensywny ruch tranzytowy.
- Infrastruktura
- Porty
Stabilizacja i wypełnianie pustek w molo latarni morskiej w Scarborough
Latarnia morska w Scarborough w Wielkiej Brytanii została zbudowana w 1804 r., a jej przebudowa odbyła się w 1931 r. Z biegiem czasu wypełnienie między ściankami molo uległo wymyciu, skutkując pojawianiem się licznych pustek. Mogłoby to zagrozić integralności całej konstrukcji. W ramach projektu firma Geobear miała wypełnić te pustki i wykonać stabilizację podbudowy występującej między ściankami szczelnymi. Geobear zastosowała swoją pionierską metodę iniekcji geopolimeru. Projekt został pomyślnie wykonany w ciągu 2 dni.
- Infrastruktura
Wzmocnienie płyty stacji na serwisowej metra w Tuluzie we Francji
Warsztat serwisowy Basso Cambo, zajmuje się serwisowaniem automatycznych pociągów przewożących codziennie tysiące pasażerów. Prace polegały na wzmocnieniu odcinka płyty, poddawanego dużym obciążeniom tocznym i drganiom, iniekcjami geopolimerowymi. Nieuciążliwa naprawa, została wykonana szybko, przynosząca rezultaty znacznie przekraczające oczekiwania klienta.
- Infrastruktura
- Koleje
Wzmocnienie nasypu kolejowego w Chorwacji
Nasyp kolejowy zbudowano około 150 lat temu. Wysokość 13 m, długość 30 m. Stanowi on podparcie nie tylko linii kolejowej, ale też dwóch dróg. Wybór padł na rozwiązanie Geobear z zakresu wzmacniania gruntu ze względu na jego skuteczność w zmniejszaniu liczby i wielkości pustek występujących w elementach składowych nasypu, a jednocześnie polepszanie jego sztywności.
- Infrastruktura
- Koleje
Stabilizacja płyt fundamentowych oraz podniesienie szyn w Farnham w Wielkiej Brytanii
Osiadanie płyt fundamentowych w lokomotywowni w Farnham, w pobliżu Londynu, zagrażało płynności ruchu kolejowego w południowo – wschodniej Anglii. Naszym zadaniem było wykonać stabilizację płyt fundamentowych na powierzchni ponad 6000 m2 i podnieść szyny do odpowiedniego poziomu. Zastosowano proces iniekcji geopolimerowych.