• Infrastruktura
  • Koleje

Stabilizacja płyt fundamentowych oraz podniesienie szyn w Farnham w Wielkiej Brytanii

Osiadanie płyt fundamentowych w lokomotywowni w Farnham, w pobliżu Londynu, zagrażało płynności ruchu kolejowego w południowo – wschodniej Anglii. Naszym zadaniem było wykonać stabilizację płyt fundamentowych na powierzchni ponad 6000 m2 i podnieść szyny do odpowiedniego poziomu. Zastosowano proces iniekcji geopolimerowych.

  • Drogi
  • Infrastruktura

Kołysanie płyt na placu poboru opłat Biarritz we Francji – naprawa iniekcjami geopolimerowymi

Nowy plac poboru opłat Péage de la Negresse zbudowano w 2003 r. jako odpowiedź na wzrost natężenia ruchu drogowego między Francją i Hiszpanią. Znajduje się on przy węźle 4 autostrady A63, na południowy wschód od Biarritz. Przyczyną kołysania się płyt było osiadanie składników podbudowy pod płytą, której nośność była niewystarczająca.

  • Infrastruktura
  • Koleje

Tor Płytowy na Stacji Kentish Town – wzmocnienie, poziomowanie oraz wypełnienie pustek

Tor płytowy na stacji Kentish Town wybudowano w 1979 r. w ramach naziemnego odcinka toru, aby zachować odpowiedni odstęp nad przewodami trakcyjnymi podczas elektryfikacji torów firmy Midland Mainline. Założeniem było obniżenie toru w tym miejscu o 1180 mm na istniejących podsypkach.

  • Infrastruktura
  • Koleje

Naprawa gruntu pod stacjami metra Metropolitana Roma 84 M2

Problem dotyczył odcinka linii metra A w Rzymie między stacjami Roma Termini i Colli Albani. Odcinek, który miał zostać poddany naprawie, charakteryzował się obecnością dwóch odrębnych hal pokrytych pierścieniami wykonanymi z bloków prefa-brykowanego żelbetonu. Celem było wypełnienie pustek między pokryciem segmentów żelbetonowych i gruntem poprze iniekcje geopolimerowe.

  • Infrastruktura
  • Lotniska

Poziomowanie płyt pasa startowego w porcie lotniczym w Genewie

Międzynarodowy Port Lotniczy Geneva Cointrin zbudowany na osuszonych bagnach. Przepustowość portu to 12 milionów pasażerów oraz 177 000 statków powietrznych. Przez lata samoloty zwiększały swoje obciążenia, co spowodowało że betonowe płyty tworzące skarpy miejsc postoju statków powietrznych ulegały dużym obciążeniom dynamicznym. Celem była stabilizacja i reniwelacja tych płyt.

  • Infrastruktura
  • Lotniska
  • Porty

Port Lotniczy London Luton – stabilizacja płyt iniekcjami geopolimerowymi

Port Lotniczy London-Luton w Wielkiej Brytanii. Betonowe płyty, z których zbudowany jest pas kołowania funkcjonowały przez 12 lat. Stosunkowo duża liczba płyt była w dobrym stanie roboczym ale w niektórych obszarach występowało kołysanie się, które z czasem mogło powodować stopniowe wymywanie się miału spod płyt. 

  • Aktualności
  • Drogi
  • Infrastruktura
  • Koleje
  • Lotniska

.

Inteligentne wzmacnianie nawierzchni dróg i lotnisk – konferencja 17.10.2019r. Geobear wraz z Polskim Kongresem Drogowym, Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP zapraszają na kolokwium eksperckie dedykowane branży drogowej i lotniskowej.

  • Infrastruktura

Wzmocnienie podłoża autostrady M11 – Wielka Brytania

Oddział Geobear w Wielkiej Brytanii został poproszony o wzmocnienie węzła A14 Cambridge i 14 Girton Interchange. Dotknięty odcinek węzła składa się z dwupasmowego odcinka drogi zjazdowej autostrady ze skrzyżowaniem, która łączy się z A428 i A14. Ta północna część autostrady M11 zapewnia ruch ok. 40 000 pojazdów dziennie i stanowi strategiczną część sieci autostrad, która obsługuje również lotnisko Stansted i zapewnia dostęp do najważniejszych portów promowych.