• Infrastruktura
  • Koleje

Ratowanie Fundamentów Zabytkowego Dworca PKP w Czechowicach-Dziedzicach

Obiekt: Historia spotyka innowację – to motto, które przyświecało naszej ostatniej realizacji. Zabytkowy dworzec kolejowy w Czechowicach-Dziedzicach, o głęboko zakorzenionej historii, stanął w obliczu potrzeby wzmocnienia swoich fundamentów w związku z totalną przebudową oraz rewitalizacją obiektu.Obiekt został wzniesiony w latach 1853-1855 jako stacja węzłowa na trasie C.K. Uprzywilejowanej Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda. Obecnie przechodzi on […]

  • Infrastruktura
  • Koleje

Wzmocnienie płyt podtorza tramwajowego – projekt dla MPK Olsztyn

Wzmocnienie płyt podtorza tramwajowego z wykorzystaniem iniekcji geopolimerowych. Duże obciążenia dynamiczne oraz zmieniające się warunki pogodowe spowodowały osłabienie gruntu w miejscu położenia płyt. W wyniku osłabienia podbudowy płyty zaczęły klawiszować i tracić swoją stabilność. Projekt dla MPK Olsztyn.

  • Infrastruktura
  • Koleje

Naprawa fragmentu torowiska tramwajowego przy pomocy iniekcji geopolimerowych we Wrocławiu

Torowisko tramwajowe w samym centrum Wrocławia na skrzyżowaniu ulic Świdnickiej i Piłsudskiego. Ruch na torowisku jest bardzo intensywny oraz występują duże obciążenia dynamiczne. Wyzwaniem była naprawa fragmentu torowiska tramwajowego  na rozjazdach w ściśle określonym czasie 4 godzin tak, aby ruch odbywał się zgodnie z rozkładem jazdy. .

  • Drogi
  • Infrastruktura
  • Koleje

Wzmocnienie przyczółku mostowego na DK12 w technologii iniekcji geopolimerowych

Wiadukt w ciągu Drogi Krajowej nr 12, łączącej Radom z Piotrkowem Trybunalskim, nad torami PKP. Prace polegały na wprowadzeniu iniekcji geopolimerowych w głąb nasypu mających wzmocnić go oraz wzmocnić stateczność oraz zapewnić dobre parametry wytrzymałościowe na kolejne lata użytkowania. W tym przypadku miało to na celu przywrócenie pełnej styczności spodniej przyczółka z położonym pod nim gruntem i wypełnienie wszelkich pustych przestrzeni.

  • Infrastruktura
  • Koleje

Wzmocnienie nasypu kolejowego w Chorwacji

Nasyp kolejowy zbudowano około 150 lat temu. Wysokość 13 m, długość 30 m. Stanowi on podparcie nie tylko linii kolejowej, ale też dwóch dróg. Wybór padł na rozwiązanie Geobear z zakresu wzmacniania gruntu ze względu na jego skuteczność w zmniejszaniu liczby i wielkości pustek występujących w elementach składowych nasypu, a jednocześnie polepszanie jego sztywności.

  • Infrastruktura
  • Koleje

Stabilizacja płyt fundamentowych oraz podniesienie szyn w Farnham w Wielkiej Brytanii

Osiadanie płyt fundamentowych w lokomotywowni w Farnham, w pobliżu Londynu, zagrażało płynności ruchu kolejowego w południowo – wschodniej Anglii. Naszym zadaniem było wykonać stabilizację płyt fundamentowych na powierzchni ponad 6000 m2 i podnieść szyny do odpowiedniego poziomu. Zastosowano proces iniekcji geopolimerowych.

  • Infrastruktura
  • Koleje

Tor Płytowy na Stacji Kentish Town – wzmocnienie, poziomowanie oraz wypełnienie pustek

Tor płytowy na stacji Kentish Town wybudowano w 1979 r. w ramach naziemnego odcinka toru, aby zachować odpowiedni odstęp nad przewodami trakcyjnymi podczas elektryfikacji torów firmy Midland Mainline. Założeniem było obniżenie toru w tym miejscu o 1180 mm na istniejących podsypkach.

  • Infrastruktura
  • Koleje

Naprawa gruntu pod stacjami metra Metropolitana Roma 84 M2

Problem dotyczył odcinka linii metra A w Rzymie między stacjami Roma Termini i Colli Albani. Odcinek, który miał zostać poddany naprawie, charakteryzował się obecnością dwóch odrębnych hal pokrytych pierścieniami wykonanymi z bloków prefa-brykowanego żelbetonu. Celem było wypełnienie pustek między pokryciem segmentów żelbetonowych i gruntem poprze iniekcje geopolimerowe.

  • Aktualności
  • Drogi
  • Infrastruktura
  • Koleje
  • Lotniska

 

Inteligentne wzmacnianie nawierzchni dróg i lotnisk – konferencja 17.10.2019r. Geobear wraz z Polskim Kongresem Drogowym, Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP zapraszają na kolokwium eksperckie dedykowane branży drogowej i lotniskowej.