• Infrastruktura
  • Koleje

Tor Płytowy na Stacji Kentish Town – wzmocnienie, poziomowanie oraz wypełnienie pustek

Obiekt Tor płytowy na stacji Kentish Town wybudowano w 1979 r. w ramach naziemnego odcinka toru, aby zachować odpowiedni odstęp nad przewodami trakcyjnymi podczas elektryfikacji torów firmy Midland Mainline. Założeniem było obniżenie toru w tym miejscu o 1180 mm na istniejących podsypkach.                 Wyzwanie Od 2012 do 2017 […]

  • Historical
  • Obiekty Handlowe i przemyslowe
  • Public buildings

Wzmocnienie gruntu w Muzeum Historii Naturalnej w Paryżu

Obiekt Muzeum Historii Naturalnej w Paryżu mieści się we wzniesionym w XVIII wieku budynku, w którym znajdują się liczne kolekcje obejmujące około 2,5 miliona eksponatów. Wiele z nich można podziwiać na 3000 m2 powierzchni wystawienniczej                 Wyzwanie Pierwsze oznaki osiadania stwierdzono w latach 20-tych i 30-tych XX wieku […]

  • Domy Mieszkalne

Wzmocnienie gruntów oraz podbicie fundamentów klatek schodowych w Spółdzielni Mieszkaniowej Perspektywa w Mrągowie

Obiekt Jeden z czterokondygnacyjnych budynków wielorodzinnych na osiedlu mieszkaniowym przy ulicy Żołnierskiej w Mrągowie. Naprawy wymagały 4 klatki schodowe.                 Wyzwanie Konieczność wzmocnienia gruntu oraz podbicia fundamentów klatek schodowych. Klatki posadowione na dwóch ławach fundamentowych. Widoczne zarysowania bryły głównej oraz pęknięcia ścian na izolacji poziomej. Budynek posadowiony na […]

  • Infrastruktura
  • Koleje

Naprawa gruntu pod stacjami metra Metropolitana Roma 84 M2

Obiekt Problem dotyczył odcinka linii metra A w Rzymie między stacjami Roma Termini i Colli Albani. Odcinek, który miał zostać poddany naprawie, charakteryzował się obecnością dwóch odrębnych hal pokrytych pierścieniami wykonanymi z bloków prefa-brykowanego żelbetonu. Rozległe uszkodzenia wystepujące w halach spowodowały degradację, którą stwierdzono zarówno w pokryciach żelbetowych tuneli, jak i instalacjach technicznycj linii, tak […]

  • Infrastruktura
  • Lotniska

Poziomowanie płyt pasa startowego w porcie lotniczym w Genewie

Obiekt Międzynarodowy Port Lotniczy Geneva Cointrin zbudowany na osuszonych bagnach. Przepustowość portu to 12 milionów pasażerów oraz 177 000 statków powietrznych. Przez lata samoloty zwiększały swoje obciążenia, co spowodowało że betonowe płyty tworzące skarpy miejsc postoju statków powietrznych ulegały dużym obciążeniom dynamicznym. Zróznicowane osiadanie, które doprowadziło do powstania zagłębień płyt i “stopni” między płytami, było […]

  • Infrastruktura
  • Lotniska
  • Porty

Port Lotniczy London Luton – stabilizacja płyt iniekcjami geopolimerowymi

Obiekt Port Lotniczy London-Luton w Wielkiej Brytanii. Betonowe płyty, z których zbudowany jest pas kołowania funkcjonowały przez 12 lat. Mimo iż stosunkowo duża liczba płyt była w dobrym stanie roboczym to w niektórych obszarach wystepowało kołysanie się, które z czasem mogło powodować stopniowe wymywanie się miału spod płyt.              Wyzwanie […]

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.