Wypełnienie pustek i dogęszczenie gruntu za pomocją iniekcji geopolimerowych

Wiadukt przy węźle “Wałcz Północ, na obwodnicy Wałcza, w ciągu drogi krajowej nr 10

 

Skontaktowała się z nami firma PORR. Problem, z którym mieli do czynienia powstał w wyniku przerwania robót przez pierwotnego Wykonawcę i nieodpowiedniego zabezpieczenia zrealizowanej już konstrukcji w wyniku czego nastąpiła degradacja nasypu. 

Silny napływ wody opadowej spowodował wypłukanie gruntu zza muru oporowego co z kolei  prowadziło do wytworzenia się pustek i rozluźnienia się warstw konstrukcyjnych nasypu.

Naszym zadaniem było wykonanie robót w sposób, który nie wymaga demontażu muru oporowego oraz kapy chodnika i gwarantuje minimalną ingerencję w zrealizowane już elementy konstrukcji

Prace musiały być wykonane w miejscach trudno dostępnych, zatem konieczne było użycie podnośnika. Nasz sprzęt jest na tyle lekki, że nie było to problemem. 

Konieczność jak najszybciej realizacji, tak, aby nie było konieczne przerywanie prac – na innych odcinkach trwały już prace związane z układaniem masy asfaltowej

Projekt obwodnicy zakłada możliwie najniższą szkodliwość dla środowiska- na tym odcinku planowane jest 11 przejść dla zwierząt oraz ekrany ochronne zapobiegające hałasowi. Ważnym czynnikiem było wykluczenie możliwości zanieczyszczenia wód gruntowych oraz zbiorników retencyjnych.

Iniekcje geopolimerowe – szybkie wzmocnienie gruntu. Bez utrudnień.

Jako rozwiązanie Nasza firma zaproponowała wzmocnienie gruntu wraz z wypełnieniem pustek przy użyciu iniekcji geopolimerowych. Iniekcje wykonywane były zarówno z góry jak i z boku nasypu. Lekki sprzęt jakim dysponujemy pozwalał na pracę z podnośnika koszowego dzięki czemu można było wykonywać nasze prace nawet w trudno dostępnych rejonach.

 

Dlaczego generalny wykonawca wybrał iniekcje geopolimerowe GEOBEAR?

  • Realizacja iniekcji w trudno dostępnych miejscach dzięki wykorzystaniu podnośnika,
  • Dzięki niskiej inwazyjności technologii wzmocnienie można było realizować z minimalną ingerencją w ukończone już elementy wiaduktu. Dodatkowo wpływ prac na istniejący mur oporowy był monitorowany, przez geodetę w czasie rzeczywistym,
  • Szybkość – geopolimer wstępną wytrzymałość osiąga już po kilku minutach. Całość prac zrealizowana w 19 dni,
  • Wysoka kultura BHP. Bezpieczeństwo pracowników oraz wszystkich obecnych na budowie,
  • Ochrona środowiska – technologia przez nas stosowana pozwala na znaczne ograniczenie śladu węglowego w stosunku do tradycyjnych metod cementowych.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.