Obiekt

Port Lotniczy London-Luton w Wielkiej Brytanii. Betonowe płyty, z których zbudowany jest pas kołowania funkcjonowały przez 12 lat. Mimo iż stosunkowo duża liczba płyt była w dobrym stanie roboczym to w niektórych obszarach wystepowało kołysanie się, które z czasem mogło powodować stopniowe wymywanie się miału spod płyt. 

 

 

 

 

 

 

Wyzwanie

Głównym celem była stabilizacja ponad 100 betonowych płyt pasa startowego na lotnisku. Klient wymagał pilnej naprawy w obszarze, który był codziennie konserwowany przez firmę Ryebridge Civils z użyciem współcześnie stosowanych środków zaradczych. Konserwacja wymagała podnoszenia niemałych kosztów, a zbliżająca się perspektywa obsługi dużej liczby pasażerów w okresie świąt Bożego Narodzenia, spowodowała że klient zaczął poszukiwać oszczędniejszej i skuteczniejszej alternatywy.

 

 

 

 

 

Zaproponowane rozwiązanie

Pełny program zakładał stabilizację 118 płyt na pasie startowym i pasie kołowania samolotów. Zastosowana przez nas technika wymagała przewiercenia betonowej płyty o grubości 450 mm do głębokości 1 m w 9 oddalonych od siebie o 1,5 m punktach na każdej z płyt. Następnie wykonaliśmy iniekcję odpowiedniego geopolimeru przez każdy z punktów iniekcji. Miało to na celu wypełnienie wszelkich pustek w gruncie zasypowym znajdującym się pod nimi, a także jego rozszerzenie się w celu utwardzenia i utworzenia solidnej podstawy dla płyt. Iniekcje geopolimeru pod płytę były na bieżąco monitorowane za pomocą laserowych systemów poziomowania, umożliwiających stwierdzenie ruchu rzędu zaledwie 0,25 mm. Dzięki temu można albo ustabilizowac płytę w jej aktualnym położeniu albo podnieść ją do wymaganych poziomów. W ciągu 15 minut od momentu wykonania iniekcji przedmiotowy obszar płyty stał się w pełni ustabilizowany i gotowy do użytku. 

 

 

 

 

 

Korzyści klienta

Nasze rozwiązanie na potrzeby tego projektu zostało wdrożone w ciągu jednej nocy, umożliwiając klientowi ponowne otwarcie tego obszaru pasa kołowania bez konieczności dalszego wykonywania codziennych napraw. Całkowity czas prac trwał 3 tygodnie w porze nocnej. Technologia Geobear przyczyniła się do pełnej stabilizacji gruntu. Zagwarantowało to trwałość pasów lotniska na przyszłe dziesięciolecia. 

 

 

 

Reasumując:

–>Szybki czas naprawy – wyrównanie nawierzchni i wzmocnienie

–>Minimalizacja utrudnień w ruchu

–> Innowacyjna technologia, nieporównywalna do metod alternatynych

– bez zbędnych utrudnień dla pasażerów

– bez wykopów i wprowadzania ciężkiego sprzętu budowlanego i niszczenia starej nawierzchni

–> Nieinwazyjność – wykonywane są jedynie niewielkie nawierty o średnicy 14 mm