Stabilizacja obciążonego przejazdu kolejowego w Stoke Canon

Opis projektu

Projekt dotyczył przejazdu kolejowego na podkładach tłuczniowych znajdującego się w pobliżu Stoke Canon w Wielkiej Brytanii. Przejazd ten jest częścią linii kolejowej dla pociągów dużych prędkości, z prędkością maksymalną wynoszącą 100 mil na godzinę. Linia obsługuje około dziesięciu EMGTP (Equivalent Million Gross Tons per annum), co jest równoważnikiem milionów ton brutto rocznie, jeśli chodzi o obciążenie ruchem. Stan przejazdu kolejowego uległ znacznemu pogorszeniu, głównie z powodu słabej geometrii toru. Badanie wykazało, że gwałtowne pogorszenie było spowodowane połączeniem miękkich warunków podłoża i erozji podtorza.

Wyzwania klienta

Podstawowym problemem była szybka degradacja geometrii toru na przejeździe kolejowym, co stwarzało ryzyko dla bezpieczeństwa i eksploatacji. Właściciel infrastruktury potrzebował rozwiązania stabilizującego przejazd do czasu zainstalowania zamiennika w ciągu najbliższych pięciu lat.

Ponieważ główna linia kolejowa na tej trasie jest mocno obciążona ruchem, klient stanął przed poważnym wyzwaniem utrzymania ruchu przy jednoczesnej konieczności poprawy wytrzymałości podłoża. Potrzebne było rozwiązanie, które można by wdrożyć zgodnie z zasadami ruchu pociągów i podczas zaplanowanych okresów zamknięcia trasy.

Zaproponowane rozwiązanie

Aby zaradzić pogarszającej się sytuacji, nasz zespół zaproponował rozwiązanie polegające na wstrzyknięciu geopolimeru w celu ustabilizowania i zwiększenia sztywności formacji kolejowej. Metoda ta polegała na wstrzykiwaniu specjalistycznego geopolimeru w określonych miejscach i na określonych głębokościach w celu wzmocnienia struktury podłoża.

Projekt i wdrożenie 

Projekt

Projekt obejmował:

  • Iniekcję geopolimeru parami w każdym przęśle podkładu.
  • Osiągnięcie głębokości około 1,3 metra poniżej poziomu gruntu.
  • Rozszerzenie obszaru naprawy o dwa metry po każdej stronie przejazdu kolejowego w celu płynnego zarządzania ruchem
  • Zapewnienie utrzymania obecnego poziomu geometrii toru w celu uniknięcia znaczących różnic.

Wykonanie

Prace iniekcyjne zostały ukończone w ciągu jednego weekendu. Proces obejmował następujące kroki:

  • Instalację rur iniekcyjnych wzdłuż torów.
  • Wykonanie dynamicznych sondowań przed wstrzykiwaniem, aby ustalić bazową sztywność formacji.
  • Iniekcję geopolimeru zgodnie ze specyfikacją projektową.
  • Wykonanie dynamicznych sondowań po iniekcji, aby zmierzyć poprawę sztywności formacji.

Wyniki i Analiza

Dynamiczne Sondowanie i Pomiar Sztywności

Graph 1

Wyniki dynamicznego sondowania przed i po iniekcji wskazały na znaczne poprawienie sztywności formacji na obu końcach przejazdu kolejowego.

Dwa wykresy obok ilustrują wyniki dynamicznego sondowania:

  • Wykres 1: Wyniki dynamicznego sondowania na jednym końcu przejazdu kolejowego pokazują znaczną poprawę sztywności formacji po iniekcji.
  • Wykres 2: Wyniki dynamicznego sondowania na drugim końcu, również pokazują znaczny wzrost sztywności formacji po procesie iniekcji.

.

Korzyści dla Klienta

Szybkość zastosowania rozwiązań Geobear pozwoliła na wzmocnienie podłoża torowego w ciągu jednego weekendu, co umożliwiło normalne funkcjonowanie trasy w kolejny

Graph 2

poniedziałek. Rozwiązanie zastosowane przez Geobear nie tylko zminimalizowało opóźnienia na trasie, ale co najważniejsze, zapewniło ciągłość ruchu w dni powszednie.

Ponadto, metoda iniekcji geopolimerowej zapewniła wystarczające zwiększenie sztywności formacji, aby zminimalizować jakiekolwiek przyszłe ruchy podłoża do czasu pełnego remontu przejazdu.

Wnioski

Metoda wstrzykiwania geopolimeru skutecznie ustabilizowała przejazd kolejowy w pobliżu Stoke Canon. Znaczna poprawa sztywności formacji spełniła wymagania projektu i zapewniła tymczasowe, ale efektywne rozwiązanie problemu szybkiego pogarszania się stanu przejazdu.

 

Skontaktuj się z nami!

Umów się na wizytę konsultacyjną z badaniem geotechnicznym.
Zadzwoń: 885 804 600 (działamy w całej Polsce).

Możesz też krótko opisać swój problem, korzystając z formularza.

"*" oznacza pola wymagane

To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.