OBIEKT:
Droga ekspresowa S3 – km. 64+266
Droga ekspresowa S3 – droga ekspresowa w zachodniej części Polski na terenie województw: zachodniopomorskiego, lubuskiego i dolnośląskiego wytyczona ze Świnoujścia do Lubawki. Trasa jest zarządzana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Naszym klientem były Mosty Łódź i Onde.
WYZWANIE:
Geobear w trakcie realizacji napraw nawierzchni na trasie S3
Problem: Osiadanie nawierzchni niwelety drogi na trasie głównej S3 w km 64+266 na jezdni prawej pasa awaryjnego zatrzymywania oraz pasie zewnętrznym.
Przyczyna: Obniżenie niwelety drogi w danym odcinku spowodowane było wykonaniem w nasypie wykopu wąskoprzestrzennego, w którym wybudowano kanalizację odprowadzającą wodę. Nasyp został wykonany ze stabilizowanego gruntu żwirowo gliniastego.Niestety, najprawdopodobniej poprzez niewystarczające dogęszczenie nasypu doszło do osiadania w osi rury, na obszarze zasypanego wykopu. Bezpośrednio na drodze doszło do zarysowań monolitycznych betonowych korytek ściekowych na krawędzi jezdni. Strefa oddziaływania lokalnego zaniżenia to obszar 50 m2.
ROZWIĄZANIE:
Geobear to firma z wieloletnim doświadczeniem odnośnie rozwiązywania problemów z osiadaniem obiektów infrastruktury
Na podstawie analizy warunków gruntowo – wodnych zaprojektowaliśmy wzmocnienie konstrukcji nasypu w technologii iniekcji geopolimerowych, jako szybką oraz nieuciążliwą technologię wzmacniania i stabilizacji podłoża gruntowego.
Prace na S3 przebiegły sprawnie. Na miejscu była obecna wizytacja z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by bardziej poznać pozytywne strony naprawy nawierzchni z użyciem iniekcji geopolimerowych Geobear
Skład materiału został dobrany zgodnie z warunkami miejsca aplikacji przy uwzględnieniu szeregu czynników, między innymi takich jak: warunki gruntowo-wodne, obciążenie, szybkość procesu wiązania oraz zakładane parametry dogęszczenia/konsolidacji. W czasie wykonywania wzmacniania prowadzony był precyzyjny monitoring przemieszczeń pionowych nawierzchni, realizowany za pomocą urządzeń laserowych.
Iniekcje geopolimerowe:
- zwiększają nośność gruntu pod fundamentami/podbudową w celu umożliwienia zwiększenia obciążeń czy zatrzymania osiadania
- poprawiają parametry gruntów niespoistych i spoistych, wypełniają puste przestrzenie
- Dodatkowo płytka iniekcja spowodowała uniesienie całego pakietu warstw asfaltowych do wymaganego poziomu niwelety nawierzchnipoprawiają geotechniczne i hydrauliczne właściwości gruntów
- poprawiają geotechniczne i hydrauliczne właściwości gruntów.
KORZYŚCI DLA KLIENTA:
- Brak konieczności rozbiórki fragmentu drogi;
- Użyte materiały są obojętne dla środowiska naturalnego;
- Materiał geopolimerowy to żywice bez dodatków cementowych, specjalnie zaprojektowane do wzmacniania podłoża gruntowego;
- Zaoszczędzony czas – prace wykonano w ciągu zaledwie 4 dni roboczych!
- Prace przy minimalnej ingerencji w konstrukcję – średnice nawiertów w przedziale 14-18 mm;
- Brak parku maszyn i ciężkiego sprzętu – wszystkie potrzebne do wykonania narzędzia wraz z pompą iniekcyjną znajdują się na ciężarówce Geobear;
- Dbałość o zachowanie najwyższych standardów BHP – wszyscy pracownicy wyposażeni w środki ochrony osobistej, wygrodzenie prac zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo wśród innych firm realizujących zadania na placu budowy.
Działamy na terenie całej Polski!
Zadzwoń: 885 804 600