Problem:
Nasyp bardzo ruchliwej linii kolejowej nr 275 utracił stabilność, zaczął odkształcać się i osiadać. Będąc głównym połączeniem kolejowym pomiędzy Wrocławiem a Berlinem, linia jest bardzo obciążona zarówno ruchem pasażerskim, jak i towarowym. Ponadto trudno dostępny, bagnisty teren sprawiał, że tradycyjne metody stabilizacji gruntu byłyby czasochłonne i wymagałby wykonania dodatkowych dróg technologicznych.
Rozwiązanie:
Rozwiązanie na bazie geopolimerów Geobear umożliwiło przeprowadzenie prac w rekordowo krótkim czasie, przy zamknięciu tylko jednego toru i bez demontażu trakcji. Projekt obejmował wielopoziomowe iniekcje na długości odcinka około 100 metrów. Celem było zwiększenie stabilności nasypu i zmniejszenie wymywania cząsteczek gruntu przez infiltrację wód podpowierzchniowych. Do analizy problemu inżynierowie Geobear wykorzystali nowoczesne oprogramowanie MES, takie jak Plaxis i Geo5.
Alternatywy:
Odbudowa wału albo wzmocnienie nasypu za pomocą pali, kolumn lub iniekcji wysokociśnieniowej.
Efekty: Oszczędność czasu i pieniędzy
- Prace wykonaliśmy w ciągu dwóch tygodni. Czas zamknięć został skrócony o ponad miesiąc w porównaniu z innymi metodami.
- Prace wykonaliśmy bez potrzeby demontażu trakcji.
- Inwestor nie musiał demontować torów i zasypek na potrzeby projektu. Specjaliści Geobear wszystkie prace wykonali z taboru kolejowego postawionego na zamkniętym dla ruchu torze.
- Nie było potrzeby tworzenia dodatkowych dróg tymczasowych dla maszyn i dostaw materiałów.
Opinia klienta:
“Rozwiązanie Geobear do iniekcji geopolimerów było przełomem w stabilizacji nasypu na trasie kolejowej nr 275. W obliczu napiętych ram czasowych i trudnego terenu, ich innowacyjne podejście pozwoliło nam zakończyć prace w rekordowym czasie, oszczędzając tygodnie w porównaniu z tradycyjnymi metodami. Co więcej, rozwiązanie nie wymagało usuwania torów i minimalnych zakłóceń w ruchu kolejowym, dzięki możliwości pracy bezpośrednio z wagonów kolejowych. Doświadczenie i wydajność Geobear przekroczyły nasze oczekiwania i gorąco polecam ich do każdego projektu stabilizacji gruntu.”
Bartłomiej Orłowski, kierownik budowy w firmie DOLKOM