Wyzwanie:
Wiele torowisk na obszarze aglomeracji śląskiej ma problem ze stabilnością płyt i podbudową. Powoduje to powstawanie pustych przestrzeni pod torowiskiem, które skutkuje klawiszowaniem płyt. Wody opadowe, które wnikają w pustki podczas obciążeń dynamicznych od ruchu dodatkowo bardzo przyspieszają degradację podłoża. Wyzwaniem jest skuteczne wzmocnienie podbudowy i poziomowanie płyt torowiska na Śląsku w taki sposób, żeby zminimalizować wpływ na rozkład komunikacji miejskiej. Warto wspomnieć, że ruch tramwajów odbywa się całodobowo, więc każda minuta jest niezwykle cenna.
Rozwiązanie:
Roboty polegały na iniekcji materiału geopolimerowego w podbudowę,oraz w przestrzenie pomiędzy podbudową i płytą torowiska. Wzmocniliśmy podłoże, wypełniliśmy i zabezpieczyliśmy przed wodą puste przestrzenie, oraz wyrównaliśmy zapadłe płyty torowiska. . Iniekcje wykonywane były przez nawierty o średnicy ok 14-16mm czyli przy minimalnej ingerencji w strukturę płyt torowiska. Prace wykonane zostały w zaledwie kilka godzin, podczas nocnej zmiany.
Korzyści dla Klienta:
Mało inwazyjna i, co kluczowe dla klienta, bardzo szybka metoda, która nie wymaga całkowitego zamknięcia torowiska, zrywania nawierzchni czy użycia ciężkiego sprzętu.