Oddział Geobear w Wielkiej Brytanii został poproszony o wzmocnienie węzła A14 Cambridge i 14 Girton Interchange. Dotknięty odcinek węzła składa się z dwupasmowego odcinka drogi zjazdowej autostrady ze skrzyżowaniem, która łączy się z A428 i A14. Ta północna część autostrady M11 zapewnia ruch ok. 40 000 pojazdów dziennie i stanowi strategiczną część sieci autostrad, która obsługuje również lotnisko Stansted i zapewnia dostęp do najważniejszych portów promowych.

Problemy z nasypami przy przyczółkach mostowych na kładce M11 na Jct 14 zostały wykryte przez Highways England podczas rutynowych kontroli konserwacyjnych. Dalsze badania geotechniczne wykazały obecność pustek pod jezdnią, które, jeśli prace naprawcze nie zostałyby szybko podjęte – mogły doprowadzić do znacznego osiadania lub zapadnięcia się jezdni. Potrzebne było pilne rozwiązanie naprawcze, które spełniając wymagania techniczne (materiał o wytrzymałości na ściskanie wynoszącej 4 MPa), jednocześnie nie stanowiłoby zagrożenia dla bezpieczeństwa użytkowników ruchu i nie wpływałoby na utrudnieniu w ruchu samochodowym.

Poniżej reportaż BBC z prac naprawczych prowadzonych przez Geobear England: