Innowacyjne podejście do problemu osiadającego torowiska:
W infrastrukturze kolejowej stabilność podtorza to podstawa – dosłownie. W przypadku Dworca Centralnego w Göteborgu, szwedzka agencja transportu Trafikverket stanęła przed wyzwaniem: środkowa część rozjazdu 182/191 zaczęła się zapadać z powodu miękkiego, słabo nośnego gruntu. Sytuacja prowadziła do licznych usterek i przestojów w ruchu pociągów.
Tradycyjne metody naprawy osiadania – za wolne i za drogie
Przy tego typu wyzwaniach z osiadaniem gruntu zwykle brane są pod uwagę dwie możliwości:
- gruntowna wymiana podłoża przez wykopy – bardzo kosztowna i powodująca znaczne zakłócenia,
- doraźne wyrównywanie torów – rozwiązanie tymczasowe, które nie eliminuje problemu.
Geobear proponuje lepszą alternatywę
Zespół Geobear zaproponował i zrealizował szybką i bezinwazyjną metodę iniekcji geopolimerowych. Prace wykonano bez zamykania ruchu, co było kluczowe w tak uczęszczanym punkcie jak centralna stacja kolejowa.
Najważniejsze liczby:
- 2 836 kg użytego geopolimeru
- Średnie podniesienie: 7 mm
- Lokalne podniesienie do 15 mm
- Wzrost nośności gruntu o 330%
- Efekty mierzone w czasie rzeczywistym dzięki pomiarom laserowym
Efekt? Stabilny rozjazd i brak przestojów
Rozjazd został przywrócony do pierwotnego poziomu. Zmniejszyła się liczba zgłoszeń usterek i zakłóceń, co realnie wpłynęło na punktualność i komfort pasażerów.
Dlaczego warto wybrać Geobear?
- Prace bez wykopów i zakłóceń
- Dokładna kontrola laserowa procesu
- Minimalna ingerencja w infrastrukturę
- Trwały efekt bez potrzeby powtarzania prac