Innowacyjne podejście do problemu osiadającego torowiska:

W infrastrukturze kolejowej stabilność podtorza to podstawa – dosłownie. W przypadku Dworca Centralnego w Göteborgu, szwedzka agencja transportu Trafikverket stanęła przed wyzwaniem: środkowa część rozjazdu 182/191 zaczęła się zapadać z powodu miękkiego, słabo nośnego gruntu. Sytuacja prowadziła do licznych usterek i przestojów w ruchu pociągów.

Tradycyjne metody naprawy osiadania – za wolne i za drogie

Przy tego typu wyzwaniach z osiadaniem gruntu zwykle brane są pod uwagę dwie możliwości:

  • gruntowna wymiana podłoża przez wykopy – bardzo kosztowna i powodująca znaczne zakłócenia,
  • doraźne wyrównywanie torów – rozwiązanie tymczasowe, które nie eliminuje problemu.

Geobear proponuje lepszą alternatywę

Zespół Geobear zaproponował i zrealizował szybką i bezinwazyjną metodę iniekcji geopolimerowych. Prace wykonano bez zamykania ruchu, co było kluczowe w tak uczęszczanym punkcie jak centralna stacja kolejowa.

Najważniejsze liczby:

  • 2 836 kg użytego geopolimeru
  • Średnie podniesienie: 7 mm
  • Lokalne podniesienie do 15 mm
  • Wzrost nośności gruntu o 330%
  • Efekty mierzone w czasie rzeczywistym dzięki pomiarom laserowym

Efekt? Stabilny rozjazd i brak przestojów

Rozjazd został przywrócony do pierwotnego poziomu. Zmniejszyła się liczba zgłoszeń usterek i zakłóceń, co realnie wpłynęło na punktualność i komfort pasażerów.

Dlaczego warto wybrać Geobear?

  • Prace bez wykopów i zakłóceń
  • Dokładna kontrola laserowa procesu
  • Minimalna ingerencja w infrastrukturę
  • Trwały efekt bez potrzeby powtarzania prac

 

Obejrzyj video z realizacji

Skontaktuj się z nami!

Umów się na wizytę konsultacyjną z badaniem geotechnicznym.
Zadzwoń: 885 804 600 (działamy w całej Polsce).

Możesz też krótko opisać swój problem, korzystając z formularza.

"*" oznacza pola wymagane

To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.