• Infrastruktura
  • Koleje

Uszczelnienia przy budowie tuneli II linii Metra w Warszawie

Obiekt Budowa II linii metra w Warszawie to jeden z najbardziej złożonych projektów infrastrukturalnych w Polsce. Ostatni etap prac realizowany był w zachodnich dzielnicach Warszawy, w gęsto zabudowanym obszarze miejskim, co wiąże się z dużymi wyzwaniami geotechnicznymi i organizacyjnymi. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Gulermak, która odpowiada za cały proces budowy, w tym prace przy […]

  • Infrastruktura
  • Koleje

Uszczelnianie obudowy wykopu przy budowie przejścia podziemnego na stacji Warszawa Gdańska – realizacja dla PORR

Firma PORR S.A., jedna z największych firm budowlanych w Polsce, realizuje budowę nowego przejścia podziemnego na stacji kolejowej Warszawa Gdańska – kluczowego punktu komunikacyjnego dla tysięcy pasażerów. Na placach budowy, zwłaszcza tam, gdzie wykonywane są głębokie wykopy, często dochodzi do niekontrolowanych przecieków wód gruntowych. Takie zjawiska mogą znacząco utrudniać realizację prac, wpływając na harmonogram oraz […]

  • Infrastruktura
  • Koleje

Jak Geobear ustabilizował rozjazd na Dworcu Centralnym w Göteborgu – bez wykopów i przestojów

Innowacyjne podejście do problemu osiadającego torowiska: W infrastrukturze kolejowej stabilność podtorza to podstawa – dosłownie. W przypadku Dworca Centralnego w Göteborgu, szwedzka agencja transportu Trafikverket stanęła przed wyzwaniem: środkowa część rozjazdu 182/191 zaczęła się zapadać z powodu miękkiego, słabo nośnego gruntu. Sytuacja prowadziła do licznych usterek i przestojów w ruchu pociągów. Tradycyjne metody naprawy osiadania […]

  • Infrastruktura
  • Koleje

Wzmocnienie podbudowy i poziomowanie płyt torowych w Katowicach za pomocą iniekcji geopolimerowych

Obiekt W ostatnich latach wzmacnianie torowisk tramwajowych stało się kluczowym zagadnieniem w zarządzaniu infrastrukturą transportową. W szczególności, zastosowanie technologii iniekcji geopolimerowych zyskuje na popularności dzięki swojej efektywności oraz minimalnym zakłóceniom ruchu ulicznego. Przykładem takiego przedsięwzięcia jest projekt, który Geobear zrealizował w Katowicach dla Firmy Balzola, gdzie prace zostały przeprowadzone w nocy, co pozwoliło na utrzymanie […]

  • Aktualności
  • Infrastruktura

Przebudowa ulicy Jana Kazimierza na warszawskiej Woli we współpracy z STRABAG

W szybko rozwijającej się dzielnicy Odolany na warszawskiej Woli, projekt rozbudowy ulicy Jana Kazimierza przez firmę STRABAG jest kluczowym elementem modernizacji infrastruktury miejskiej. Ulica, która przebiega przez dawne tereny przemysłowe, została poddana gruntownej przebudowie, odpowiadając na rosnące potrzeby transportowe mieszkańców i usługodawców  w okolicy. Jednakże podczas prowadzenia prac inżynierowie generalnego wykonawcy natrafili na poważne przeszkody […]

  • Infrastruktura
  • Koleje

Wzmocnienie podbudowy i wypoziomowanie płyt torowiska

Wyzwanie:  Wiele torowisk na obszarze aglomeracji śląskiej ma problem ze stabilnością płyt i podbudową. Powoduje to powstawanie pustych przestrzeni pod torowiskiem, które skutkuje klawiszowaniem płyt. Wody opadowe, które wnikają w pustki podczas obciążeń dynamicznych od ruchu dodatkowo bardzo przyspieszają degradację podłoża. Wyzwaniem jest skuteczne  wzmocnienie podbudowy i poziomowanie płyt torowiska na Śląsku w taki sposób, […]

  • Infrastruktura
  • Koleje

Wzmocnienie nasypu linii kolejowej numer 275

Problem: Nasyp bardzo ruchliwej linii kolejowej nr 275 utracił stabilność, zaczął odkształcać się i osiadać. Będąc głównym połączeniem kolejowym pomiędzy Wrocławiem a Berlinem, linia jest bardzo obciążona zarówno ruchem pasażerskim, jak i towarowym. Ponadto trudno dostępny, bagnisty teren sprawiał, że tradycyjne metody stabilizacji gruntu byłyby czasochłonne i wymagałby wykonania dodatkowych dróg technologicznych.   Rozwiązanie: Rozwiązanie […]

  • Koleje

Stabilizacja obciążonego przejazdu kolejowego w Stoke Canon

Stabilizacja obciążonego przejazdu kolejowego w Stoke Canon Opis projektu Projekt dotyczył przejazdu kolejowego na podkładach tłuczniowych znajdującego się w pobliżu Stoke Canon w Wielkiej Brytanii. Przejazd ten jest częścią linii kolejowej dla pociągów dużych prędkości, z prędkością maksymalną wynoszącą 100 mil na godzinę. Linia obsługuje około dziesięciu EMGTP (Equivalent Million Gross Tons per annum), co […]

  • Drogi
  • Infrastruktura

Naprawa drogi A323 Aldershot Road w UK

OBIEKT:    Trzy odcinki drogi A323 Aldershot Road w UK zostały dotknięte skurczem gliny i wymagały rozwiązania projektowego Geobear przy użyciu iniekcji geopolimerowych. Głównym problemem był pofałdowany stan drogi, co skutkowało niską jakością jazdy dla kierowców. Nierówności pogorszyły się, szczególnie po upalnym lecie pod koniec 2022 roku.            Droga miała standardową elastyczną […]

  • Drogi
  • Infrastruktura

Wzmocnienie gruntu korpusu nasypu w ciągu drogi ekspresowej S3 w technologii iniekcji geopolimerowych

OBIEKT: Droga ekspresowa S3 – km. 64+266   Droga ekspresowa S3 – droga ekspresowa w zachodniej części Polski na terenie województw: zachodniopomorskiego, lubuskiego i dolnośląskiego wytyczona ze Świnoujścia do Lubawki. Trasa jest zarządzana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Naszym klientem były Mosty Łódź i Onde. WYZWANIE: Geobear w trakcie realizacji napraw nawierzchni […]