- Drogi
- Infrastruktura
Stabilizacja i wzmocnienie konstrukcji nawierzchni fragmentu Autostrady A4
Autostrada A4 w kilometrze 53+500 w rejonie Legnicy. Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddziału we Wrocławiu wykonaliśmy stabilizację i wzmocnienie płyt betonowych nawierzchniowych. Prace musiały zostać wykonane w sposób szybki, bez zamykania jezdni, z czasowym zamknięciem jednego pasa ruchu. Dodatkowym utrudnieniem był bardzo intensywny ruch tranzytowy.
- Infrastruktura
- Porty
Stabilizacja i wypełnianie pustek w molo latarni morskiej w Scarborough
Latarnia morska w Scarborough w Wielkiej Brytanii została zbudowana w 1804 r., a jej przebudowa odbyła się w 1931 r. Z biegiem czasu wypełnienie między ściankami molo uległo wymyciu, skutkując pojawianiem się licznych pustek. Mogłoby to zagrozić integralności całej konstrukcji. W ramach projektu firma Geobear miała wypełnić te pustki i wykonać stabilizację podbudowy występującej między ściankami szczelnymi. Geobear zastosowała swoją pionierską metodę iniekcji geopolimeru. Projekt został pomyślnie wykonany w ciągu 2 dni.
- Infrastruktura
Wzmocnienie płyty stacji na serwisowej metra w Tuluzie we Francji
Warsztat serwisowy Basso Cambo, zajmuje się serwisowaniem automatycznych pociągów przewożących codziennie tysiące pasażerów. Prace polegały na wzmocnieniu odcinka płyty, poddawanego dużym obciążeniom tocznym i drganiom, iniekcjami geopolimerowymi. Nieuciążliwa naprawa, została wykonana szybko, przynosząca rezultaty znacznie przekraczające oczekiwania klienta.
- Infrastruktura
- Koleje
Wzmocnienie nasypu kolejowego w Chorwacji
Nasyp kolejowy zbudowano około 150 lat temu. Wysokość 13 m, długość 30 m. Stanowi on podparcie nie tylko linii kolejowej, ale też dwóch dróg. Wybór padł na rozwiązanie Geobear z zakresu wzmacniania gruntu ze względu na jego skuteczność w zmniejszaniu liczby i wielkości pustek występujących w elementach składowych nasypu, a jednocześnie polepszanie jego sztywności.
- Infrastruktura
- Koleje
Stabilizacja płyt fundamentowych oraz podniesienie szyn w Farnham w Wielkiej Brytanii
Osiadanie płyt fundamentowych w lokomotywowni w Farnham, w pobliżu Londynu, zagrażało płynności ruchu kolejowego w południowo – wschodniej Anglii. Naszym zadaniem było wykonać stabilizację płyt fundamentowych na powierzchni ponad 6000 m2 i podnieść szyny do odpowiedniego poziomu. Zastosowano proces iniekcji geopolimerowych.
- Drogi
- Infrastruktura
Kołysanie płyt na placu poboru opłat Biarritz we Francji – naprawa iniekcjami geopolimerowymi
Nowy plac poboru opłat Péage de la Negresse zbudowano w 2003 r. jako odpowiedź na wzrost natężenia ruchu drogowego między Francją i Hiszpanią. Znajduje się on przy węźle 4 autostrady A63, na południowy wschód od Biarritz. Przyczyną kołysania się płyt było osiadanie składników podbudowy pod płytą, której nośność była niewystarczająca.
- Infrastruktura
- Koleje
Tor Płytowy na Stacji Kentish Town – wzmocnienie, poziomowanie oraz wypełnienie pustek
Tor płytowy na stacji Kentish Town wybudowano w 1979 r. w ramach naziemnego odcinka toru, aby zachować odpowiedni odstęp nad przewodami trakcyjnymi podczas elektryfikacji torów firmy Midland Mainline. Założeniem było obniżenie toru w tym miejscu o 1180 mm na istniejących podsypkach.
- Infrastruktura
- Koleje
Naprawa gruntu pod stacjami metra Metropolitana Roma 84 M2
Problem dotyczył odcinka linii metra A w Rzymie między stacjami Roma Termini i Colli Albani. Odcinek, który miał zostać poddany naprawie, charakteryzował się obecnością dwóch odrębnych hal pokrytych pierścieniami wykonanymi z bloków prefa-brykowanego żelbetonu. Celem było wypełnienie pustek między pokryciem segmentów żelbetonowych i gruntem poprze iniekcje geopolimerowe.
- Infrastruktura
- Lotniska
Poziomowanie płyt pasa startowego w porcie lotniczym w Genewie
Międzynarodowy Port Lotniczy Geneva Cointrin zbudowany na osuszonych bagnach. Przepustowość portu to 12 milionów pasażerów oraz 177 000 statków powietrznych. Przez lata samoloty zwiększały swoje obciążenia, co spowodowało że betonowe płyty tworzące skarpy miejsc postoju statków powietrznych ulegały dużym obciążeniom dynamicznym. Celem była stabilizacja i reniwelacja tych płyt.
- Infrastruktura
- Lotniska
- Porty
Port Lotniczy London Luton – stabilizacja płyt iniekcjami geopolimerowymi
Port Lotniczy London-Luton w Wielkiej Brytanii. Betonowe płyty, z których zbudowany jest pas kołowania funkcjonowały przez 12 lat. Stosunkowo duża liczba płyt była w dobrym stanie roboczym ale w niektórych obszarach występowało kołysanie się, które z czasem mogło powodować stopniowe wymywanie się miału spod płyt.